Friday, May 20, 2011

Kirjutamise õpik

Müüki on jõudnud eestikeelne romaani kirjutamise õpik: “Romaani kirjutamise õpetus võhikutele”. Kuna raamatu üks autoritest on Randy Ingermanson, kelle leheküljelt pärit õpetusi olen isegi refereerinud, siis mina ostan ja loen läbi. Olen kindel, et lugemine kahju ei tee, vaid pigem laiendab silmaringi. Head näpunäited jäävad meelde ja ülejäänud jooksevad sulinal sinna, kuhu äsja kadusid suured lumehanged. :)

RI sulest pärineb ka “lumehelbeke”, mida järgides kirjutasin oma esimese romaani.

Raamatu leiab siit: "Romaani kirjutamise õpik võhikutele"

Esimesi lehekülgi saab lugeda siit: ülevaade

Minu poolt refeeritud Randy Ingermansoni artiklid:

Stseen
Ajend-vastumõju
Süžee 1
Süžee 2
Süžee 3

2 comments:

Toar said...

Väga kasulik materjal. Ilmselt siin välja toodud artiklid on raamatust lühendatult ja üldistatult kirjutatud.
Ausalt õelda, on see leheküld minu romaani kirjutamisel tublisti aidanud.

Taavi Kangur said...

Tegelikult on materjalid pärit ühe autori (Randy Ingemarsoni) kodulehelt. Artiklis toodud raamat oli kahjuks kehvapoolne lugemine. Soovitan ainult päris-päris algajale, kes veel ise suurt katsetanud ei ole. Randy Kodulehe linke soovitan seevastu julgelt uurida.

Tõsiseks läbitöötamiseks soovitan hoopis seda raamatut, millest olen kirjutanud siin: http://kirjutamise-abc.blogspot.com/2010/02/opiraamat.html

Kahjuks on see ingliskeelne.